LEEUWARDEN – Merk Fryslân lanceerde Stadsgezichten, een campagne voor de 11fountains. Gedurende drie jaar maken (potentiële) bezoekers aan Friesland en inwoners van Friesland kennis met elf bijzondere Friezen die elk een jaar lang het gezicht van hun eigen stad worden. Het ontdekken van de 11fountains en andere hoogtepunten in de elf steden staat hierbij centraal. Dokkum is de eerste in de reeks. Later dit jaar dit jaar volgen IJlst en Franeker. In 2022 en 2023 worden de stadsgezichten van de overige steden bekend gemaakt.
Stadsgezichten is een vervolg op de 11fountains campagne ‘Ontdek onze steden’ die vorig jaar van start is gegaan.
Bij Stadsgezichten draait alles om de verhalen van de stad, de fontein en de bijzondere hoogtepunten in de stad. Een stadsomroeper, schrijver en historicus en kinderburgemeester zijn voorbeelden van markante Friezen die meewerken aan de nieuwe campagne. Hiermee krijgt elke Friese stad een ander stadsgezicht met een eigen en uniek verhaal.
Kinderburgemeester van Noardeast-Fryslân, Marije Adema, is het eerste stadsgezicht in de reeks van elf. De uitwerking van het concept in Dokkum is tot stand gekomen in samenwerking met Stichting Regio Marketing Toerisme en Stichting Promotie Dokkum.
Albert van Keimpema