friesjournaal logo

Projectmanagers Pieter Fokkema en Tjettje Miedema van WTC Expo geven het startsein voor de Netwerk 10-daagse die gericht is op vijf items: facilitair, vitaal in bedrijf, financieel, marketing en communicatie en business day.
Projectmanagers Pieter Fokkema en Tjettje Miedema van WTC Expo geven het startsein voor de Netwerk 10-daagse die gericht is op vijf items: facilitair, vitaal in bedrijf, financieel, marketing en communicatie en business day.

Projectmanagers Pieter Fokkema en Tjettje Miedema van WTC Expo geven het startsein voor de Netwerk 10-daagse die gericht is op vijf items: facilitair, vitaal in bedrijf, financieel, marketing en communicatie en business day.

LEEUWARDEN – Een passieve houding is heel onverstandig in een tijd die dynamiek en aanpakken vraagt. Dat bleek op de inloopborrel die WTC Business Club Leeuwarden, MKB Noord en de Commerciële Club Zuid-Friesland gezamenlijk hielden in WTC Expo. Zij deden dat met het oog op de Netwerk 10-daagse die daar volgend jaar (8 t/m 19 april) plaatsvindt.

Evert Jan Schouwstra, senior advisor van de Kamer van Koophandel Noord, secretaris van de Friese Exportclub en directeur van WTC Business Club Leeuwarden, was onlangs op werkbezoek in Moskou. Vol enthousiasme keerde hij terug.
‘Je wordt bevestigd hoe belangrijk het is om lijntjes te leggen naar mensen en bedrijven. WTC is met 330 kantoren in 100 landen een netwerk dat daarin een katalyserende rol vervult,’ aldus Evert Jan.

Er werd niet alleen geborreld en gefilosofeerd in de loungebar, maar ook gepresenteerd. Voor een ieder was er gelegenheid ouderwets te ‘zeepkisten’ om in drie minuten bedrijf en product te verkopen. Assuradeur Jan Leegstra beet het spits af. Op verzekeringsgebied is er nog voldoende te besparen, liet hij weten.
‘Kijk naar de kostenkant,’ hield hij het gezelschap voor.

Een ander die deze speakerscorner betrad was Boudewijn de Vries uit Lemmer. Hij verkoopt onder de naam Retail Premium relatiegeschenken. Geen uitgemolken business volgens hem, maar in relatiemarketing nog onmiskenbaar een must.
‘Het leuke klokje dat u ooit heeft gekregen en op uw bureau staat, blijft uw aandacht vestigen op de gever. Of neem die sleutelhanger in de vorm van een badslipper die de nieuwe Beachclub Lemmer weggeeft. Wij leveren ook de creatieve ideeën. Mis de boot niet!,’ oreerde Boudewijn als een volleerd standwerker. Degene die de eerste offerte plaatste kreeg een kistje sinaasappels en de eerste met een opdracht een Alessi citruspers. Een gezonde gift.

Aanwezig was ook Angela Drost. Zij is financieel directeur van Quick Uitzendburo en directeur van Carrièresprong, een bureau dat jonge mensen uit een impasse haalt en aan werk en een inkomen helpt.
‘Waar wij op inspringen is die jongeman van 23 die thuis bij zijn ouders op de bank ligt. Hup, aan het werk! Stuur hem naar ons! Zo eentje is te oud om in een klas met 17-jarigen te zitten en daarom zetten wij een leer/werktraject uit waardoor je direct aan de slag kan. Dat motiveert extra. Wij bieden banen die makkelijk te leren zijn, die zekerheid verschaffen en die nog goed verdienen ook, bijvoorbeeld in de meubelbranche of in de steigerbouw. Leren kan ook via E-learning zodat je kunt leren wanneer en waar je het uitkomt,’ vertelde de energieke Angela.

Partners