friesjournaal logo

Het organisatie duo van de fair: Erwin Hamming Schott en Jannie Postma.

LEEUWARDEN – Dat mensen zich nu afhankelijker van elkaar voelen en behoefte hebben aan emotionele uiting, kan als een voordeel van de crisis worden genoemd. Dat stelde Jan-Dirk Ravesteijn, zakelijk leider van zijn entertainment group, tijdens de luxe- en lifestylefair in het pand van keuken- en badkamerzaak Bakker Postma Leeuwarden. Omdat het ondeugend kind-zijn er bij hem nooit uitgaat, zat Jan-Dirk in een badkuip met eendjes de aandacht op zich te vestigen.

‘Zo probeer ik mij, net als andere bedrijven vandaag de dag steeds meer doen, duidelijker te profileren,’ aldus de ook als trouwambtenaar in Leeuwarden actieve entertainer. Jannie Postma en Erwin Hamming Schott toonden zich, ondanks de concurrentie met een fair op Stania State in Oenkerk, best tevreden over de belangstelling van standhouders (36) en geïnteresseerden voor de toch wel op het hogere segment gerichte beurs.
‘Wij trekken elkaar er wel doorheen,’ zo verwoordden zij het organiseren van de vijfde fair in successie. Directeur Henk Tromp van Expert Leeuwarden had een primeur met een, mede door longarts Ralf Koppers en Pieter Jan Rijpstra van de Accell Group, ontwikkelde loopfiets.

Tromp: ‘Met deze NRG bike, waarop je kunt zitten, lopen en rijden, kan de moeilijk bewegende gebruiker grotere afstanden afleggen. Dat ervaart Ralf Koppers bijvoorbeeld in zijn praktijk met mensen die ademhalingsproblemen hebben. Zij vinden een rollator vaak net te hulpbehoevend aandoen.’

Wie voor alles op niveau zorgt, is Geartsje Schootstra–Van der Werff. Bij die uitspraak houdt zij haar handen net onder de buste. Geartsje runt namelijk de lingerieshop Qulotte in Joure die al drie keer tot de beste van Friesland werd uitgeroepen en ook in de top van de NDC-verkiezing eindigde. Zakelijk heeft zij het niet van vreemden, met man Johan als jachtmakelaar in Hindeloopen en heit Jouke als transportondernemer en de onder meer met professioneel bloemschikken bezige mem Gjetsje.

Stadschouwburg De Harmonie gaat, mede door de huidige tijd gedwongen, ook meer de boer op. Tijdens de fair was de promotie niet alleen gericht op het programma, maar ook op de eerste Friese Wijnmarkt waaraan de wijnzaken Il Casale, Unik, Wein & So, El Gusto en De Wijnimporteurs hun medewerking verleenden.

Gosse Stielstra van Fleurons & Prins juweliers spreekt van ‘een drama’ wat betreft de prijzen van Zwitserse merkhorloges betreft. Omdat ze in Zwitserland geen recessie kennen, worden de prijzen mede als gevolg van de materiaalkosten, steeds hoger.
‘Met als gevolg dat men hier tegen de aanschaf van zo’n klokje begint aan te hikken.’

Partners